„Małżeństwo. Droga naszego życia”. Podsumowanie kampanii społecznej
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty „Małżeństwo. Droga naszego życia” była prowadzona w mediach tradycyjnych oraz social mediach. Nie tylko pozwoliła dotrzeć do licznych odbiorców z przekazem o wartości małżeństwa, ale wzbudziła też dyskusję publiczną na ten temat.
REKLAMA
Kampania Fundacji Mamy i Taty „Małżeństwo. Droga naszego życia” rozpoczęła się 1 października 2019 r. Wśród zaplanowanych działań w mediach Grupy Polsat, Grupy TVN, w TVP, Radiu Plus, oraz kinach Multikina wyemitowano 30 sekundowy spot, promujący wartość dzielenia życia ze współmałżonkiem. Widownia kinowa spotu przekroczyła zakładane 200 tys. osób. W Radiu Plus wyemitowano materiał 180 razy i uzyskano zasięg 853 359 słuchaczy (122 proc. planu). Na platformie YouTube film wyświetlono ponad 1,5 mln razy. Reklamę prasową opublikowano w regionalnych wydaniach popularnych dzienników: Fakcie i Super Expressie. Zasięg kampanii w social mediach był wyższy od zakładanego w zależności od kanału od 1 do 19 punktów procentowych.
Kampania „Małżeństwo. Droga naszego życia” osiągnęła zamierzone cele. Wywołała debatę publiczną na temat kondycji oraz społecznego i kulturowego znaczenia rodziny. W dyskusji ścierały się głosy aprobaty ze strony pism katolickich (Idziemy, Przewodnik Katolicki) oraz krytyczne, pochodzące z innych mediów (Mamadu.pl). Poza tym o kampanii informowały m.in. programy Polskiego Radia. W radiowej Jedynce a także w TVP na temat kampanii mówił prezes Fundacji Mamy i Taty Marek Grabowski.
- Liczba rozwodów świadczy niestety o kryzysie instytucji małżeństwa. Źródło problemów tkwi przede wszystkim w konsumpcyjnym podejściu do życia, lansowanym przez kulturę popularną – mówi Marek Grabowski. – Badania, które przeprowadziliśmy na potrzeby kampanii pokazują, że Polacy uważają małżeństwo za bardziej wartościową formę związku niż np. konkubinat. Dlatego powinniśmy przeciwstawiać się wszechobecnemu konsumpcjonizmowi i w trosce o przyszłość naszych dzieci promować wartości związane z małżeństwem, takie jak stabilizacja i odpowiedzialność. Trwałe małżeństwo i rodzina to fundament polskiego życia społecznego.
Kluczowym elementem kampanii były badania społeczne (jakościowe oraz ilościowe) zrealizowane przez firmę badawczą Maison & Partners na reprezentatywnej grupie Polaków. Wynika z nich, że małżeństwo nadal jest postrzegane częściej jako wartość niż przeżytek, a jedną z głównych przyczyn ciągłego spadku liczby zawieranych małżeństw są negatywne stereotypy.
Z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii wynika również, że małżeństwa są rzadziej kojarzone z patologiami i przestępczością niż inne formy związków a stabilna i trwała rodzina przyczynia się do lepszego przekazywania wartości i norm dzieciom, a co za tym idzie mniejszej podatności na zachowania ryzykowne i przestępcze. Intuicje respondentów potwierdzili naukowcy. W ramach kampanii Fundacja Mamy i Taty zorganizowała konferencję naukową pn. „Małżeństwo jako optymalna forma profilaktyki problemów społecznych”, w której wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz prof. Dominika Maison (UW), i prof. Ewa Nowicka-Rusek (Collegium Civitas).
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty „Małżeństwo. Droga naszego życia” była wspófinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest minister sprawiedliwości.
Kampania „Małżeństwo. Droga naszego życia” osiągnęła zamierzone cele. Wywołała debatę publiczną na temat kondycji oraz społecznego i kulturowego znaczenia rodziny. W dyskusji ścierały się głosy aprobaty ze strony pism katolickich (Idziemy, Przewodnik Katolicki) oraz krytyczne, pochodzące z innych mediów (Mamadu.pl). Poza tym o kampanii informowały m.in. programy Polskiego Radia. W radiowej Jedynce a także w TVP na temat kampanii mówił prezes Fundacji Mamy i Taty Marek Grabowski.
- Liczba rozwodów świadczy niestety o kryzysie instytucji małżeństwa. Źródło problemów tkwi przede wszystkim w konsumpcyjnym podejściu do życia, lansowanym przez kulturę popularną – mówi Marek Grabowski. – Badania, które przeprowadziliśmy na potrzeby kampanii pokazują, że Polacy uważają małżeństwo za bardziej wartościową formę związku niż np. konkubinat. Dlatego powinniśmy przeciwstawiać się wszechobecnemu konsumpcjonizmowi i w trosce o przyszłość naszych dzieci promować wartości związane z małżeństwem, takie jak stabilizacja i odpowiedzialność. Trwałe małżeństwo i rodzina to fundament polskiego życia społecznego.
Kluczowym elementem kampanii były badania społeczne (jakościowe oraz ilościowe) zrealizowane przez firmę badawczą Maison & Partners na reprezentatywnej grupie Polaków. Wynika z nich, że małżeństwo nadal jest postrzegane częściej jako wartość niż przeżytek, a jedną z głównych przyczyn ciągłego spadku liczby zawieranych małżeństw są negatywne stereotypy.
Z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii wynika również, że małżeństwa są rzadziej kojarzone z patologiami i przestępczością niż inne formy związków a stabilna i trwała rodzina przyczynia się do lepszego przekazywania wartości i norm dzieciom, a co za tym idzie mniejszej podatności na zachowania ryzykowne i przestępcze. Intuicje respondentów potwierdzili naukowcy. W ramach kampanii Fundacja Mamy i Taty zorganizowała konferencję naukową pn. „Małżeństwo jako optymalna forma profilaktyki problemów społecznych”, w której wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz prof. Dominika Maison (UW), i prof. Ewa Nowicka-Rusek (Collegium Civitas).
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty „Małżeństwo. Droga naszego życia” była wspófinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest minister sprawiedliwości.
PRZECZYTAJ JESZCZE